creativestyle optymalizuje witrynę aukcyjną dla Sportnex

Agencja z Monachium zastosowała dla strony Sport-Auktion.de oprogramowanie Magento Community Edition w celu optymalizacji platformy aukcyjnej

W przypadku aukcji artykułów piłkarskich chodzi o pasję/zamiłowanie i bezproblemowy przebieg procedury przetargowej, która nie może być wstrzymana w żadnym miejscu i nie może odwracać uwagi od „obiektu pożądania“. Monachijscy specjaliści ds. e-commerce z creativestyle stworzyli z pomocą Sport-Auktion.de wirtualną mekkę dla fanów piłki nożnej. Platforma aukcyjna Sportnex to coś więcej niż tylko efektywny system sprzedaży – tu zbiera się społeczność zagorzałych kolekcjonerów pamiątek sportowych. Jest to możliwe m.in. dzięki integracji z oprogramowaniem Magento Community Edition. Nasz klient Sportnex to niemiecka firma, która jest operatorem nie tylko strony Sport-Auktion.de, lecz także różnych sklepów internetowych sprzedających produkty z zakresu sportu zawodowego. Na platformie aukcyjnej oferowane są dla fanów piłki nożnej oryginalne pamiątki takie jak koszulki, książki, zdjęcia i plakaty.

Klient:

Sportnex

Branża:

Sport

Technlogie:

Magento

Wykonaliśmy:

Webdesign, Front-end, kodowanie

Wyzwanie

Już od 2010 roku creativestyle opiekuje się firmą Sportnex a tym samym platformą aukcyjną Sport-Auktion.de. Celem firmy w odniesieniu do platformy aukcyjnej było zapewnienie jeszcze większej wygody dla użytkowników nowego projektu oraz stworzenie większych możliwości funkcjonalnych. Wyzwaniem w tym projekcie była przede wszystkim zmiana i udoskonalenie istniejącej platformy sprzedażowej w oparciu o oprogramowanie Magento Community Edition. Celem było stworzenie platformy, która działa na każdym urządzeniu bez żadnych problemów. Należało uruchomić nowy system, w którym wszystkie aktualne aukcje i oferty są dostępne online. Ponadto należało przetestować procedurę w odniesieniu do charakteru czasu rzeczywistego serwisu aukcyjnego. Wielki sukces platformy aukcyjnej przyczynił się do uzyskania przez Sportnex większej liczby klubów, produktów i klientów. W tym celu zastosowaliśmy rozwiązanie MultiStore, które umożliwia łatwe podłączenie i dostosowanie nowych i niestandardowych platform do aukcji.

Procedura

Po rozpoczęciu realizacji projektu i wstępnych rozmowach z klientem przystąpiliśmy do opracowania modelu (Mockup) oraz twórczego projektowania. W tym samym czasie powstawały projekty funkcjonalne. Celem było stworzenie platformy, która działa na każdym urządzeniu bez żadnych problemów. Ze względu na charakter czasu rzeczywistego aukcji skupiliśmy się na koncepcji Mobile First i rozpoczęliśmy opracowanie układu graficznego (layout) dla smartfonów. Następnie stopniowo wprowadzaliśmy optymalizację dla większych ekranów i rozdzielczości. W rezultacie udało nam się stworzyć w pełni dostosowaną platformę Magento, dzięki której system aukcyjny działa całkowicie automatycznie. Ważne było dla nas, aby umożliwić grupie docelowej - fanom piłki nożnej - uczestniczenie w aukcjach wszędzie w dowolnym miejscu na różnych urządzeniach takich jak smartfony, tablety czy komputery.
Jedną z opracowanych i zintegrowanych funkcji platformy jest inteligentny newsletter. System śledzi zachowanie użytkownika na stronie internetowej i umożliwia indywidualny wybór newsletterów. Dzięki temu wyświetlane są tylko te aukcje, które użytkownik może uważać za interesujące, a których jeszcze nie widział. W rezultacie osiągamy rewelacyjny współczynnik klikalności wynoszący 40 %.

40.000

ZAMOWIEŃ

95.000

KLIENTÓW

70.000

AUKCJI

430.000

OFERT

40.000

PRODUKTÓW

Rezultat

Po długiej i bliskiej współpracy udało nam się m.in. zintegrować wiele nowych funkcji, dzięki czemu platforma jest dla klientów i klubów bardziej atrakcyjna. Objęło to np. nowe rodzaje aukcji - cena zastrzeżona, system sygnalizacji świetlnej, raporty zdefiniowane przez użytkownika i wspólne konta. Dzięki rozwiązaniom iframe i API stworzyliśmy narzędzia dla zintegrowanych aukcji na stronach internetowych osób trzecich. Jedną z kolejnych funkcji będzie stworzenie możliwości zmiany waluty, którą klienci płacą za ostateczne zamówienie, ponieważ czasami klienci kupują produkty na platformie Arsenal i niemieckiej platformie Bundesliga. Ciekawostka: Najdroższym produktem sprzedanym do tej pory na platformie jest koszulka Mike Hanke, którą nosił w meczu z Bayernem Monachium – wartość sprzedaży 6.667 EUR.

Opinia osobista

Można opowiedzieć wiele zabawnych historii, ale naszą ulubioną jest ta, gdy klient skarżył się na to, że zakupiona przez niego koszulka została wyprana przed wysłaniem do niego. Od tego czasu wszystkie artykuły pozostawiamy w ich pierwotnym stanie, a kupujący otrzymuje np. koszulki i buty, które są zabrudzone błotem i trawą. Ale dla fanów stanowi to wielką wartość, ponieważ otrzymują produkty w stanie oryginalnym. Kolejną zabawną anegdotą jest taka, że obsługa klienta jest często proszona o zmianę nazwy użytkownika, pod którą działa użytkownik, ponieważ w przeciwnym razie jego małżonka jest nieraz bardzo zła, kiedy dowiaduje się, ile pieniędzy klient wydał na koszulkę piłkarską. Sprawia nam ogromną przyjemność tworzenie platformy dla takich zagorzałych pasjonatów, którzy są gotowi wydać np. 500 funtów za koszulkę swojego ulubionego piłkarza.

pluswerk