8 kroków w celu poprawy efektywności e-commerce

Na temat efektywności e-commerce wydaliśmy jakiś czas temu specjalny artykuł na niemieckiej platformie domainfactory. W poniższym tekście przedstawiamy jego podsumowanie. Dowiedz się jak możesz osiągnąć jeszcze lepsze efekty swoich działań ecommerce.

 

Długi czas ładowania oznacza stratę

Dla wielu sklepów, osiągnięcie właściwego e-commerce performance, było zawsze ogromnym wyzwaniem. Użytkownicy chcą bardzo szybko i łatwo składać zamówienia, jednak przetwarzane przy tym duże ilości danych często temu przeszkadzają. Skutkiem tego jest długi czas ładowania strony. Świadczy to nie tylko o niskiej jakości strony, ale też o niskiej konwersji. Według badań przeprowadzonych przez Walmart.com 4-sekundowe wydłużenie czasu oczekiwania jest już wystarczające, aby negatywnie wpłynąć na konwersję. Z tego powodu odwiedzający rezygnują z dokończenia procesu zakupu i w przyszłości nie powracają do sklepu internetowego. Jak widać na przykładzie potwierdzonym badaniami, niska jakość strony przynosi straty finansowe. Jak to wygląda w liczbach? Nawet jednosekundowe wydłużenie czasu ładowania w sklepie internetowym, który ma dzienny obrót 100.000 EURO, oznacza stratę do 2,5 miliona EURO rocznie.

 

Performance e-commerce a SEO 

Jak ważny jest wysoki performance, pokazuje również ranking witryn w wyszukiwarkach jak Google & Co. Strony internetowe są oceniane w oparciu o Usability –  czas ładowania jest jednym z kryteriów oceny. Chcąc osiągnąć wysoką efektywność marketingową, właściwy performance e-commerce jest ważniejszy niż kiedykolwiek. Poniższymi 8-ma krokami pokażemy Ci, jak w absolutnie prosty sposób można poprawić skuteczność własnego sklepu internetowego.

 

Krok 1. Mniej contentu

Uważaj, aby nie przeciążać części strony, widocznej dla odwiedzającego tuż po załadowaniu jej w przeglądarce (tzw. above the fold). Sprawdź dokładnie, czy wszystkie treści na stronie są niezbędne lub  czy też nie można zmniejszyć ich wielkości. W niektórych wypadkach „trochę” oznacza „dużo”.

 

Krok 2. Optymalizacja obrazu

Podczas ładowania obrazów, zwłaszcza za pośrednictwem urządzeń mobilnych, skuteczne są dwie rzeczy: obraz powinien być wgrywany szybko, a ilość przetwarzanych danych powinna być tak mała jak tylko możliwe. Należy odpowiednio wyskalować obrazy, zanim zostaną wgrane na stronę internetową i zwrócić uwagę na to, aby były zoptymalizowane dla urządzeń mobilnych. W tym celu można zastosować w źródle (source set) znaczniki HTML.

 

Krok 3. Hardware update

Zwiększenie efektywności jest możliwe też po stronie hardware. Zawsze upewnij się, że masz wystarczająco dużo pamięci na serwerze, aby duży ruch mógł być odpowiednio szybko obsługiwany.

 

Krok 4. Real user monitoring

W celu dokładnego określenia szybkości ładowania strony internetowej, najlepiej korzystać z monitoringu jak na przykład Pingdom. Narzędzie to pozwala na tzw. real user monitoring i umożliwia wykrycie słabych stron serwera i hostingu.

 

Krok 5. Konfiguracja serwera

W celu optymalizacji sklepu internetowego, nie należy długo polegać na standardowych ustawieniach serwera. Znacznie lepiej jest wybrać indywidualnie dostosowane ustawienia. Porady na ten temat znajdziesz na stronie Magento albo Shopware.

 

Krok 6. Odpowiedni software

Jednym z decydujących czynników w obszarze właściwej wydajności jest odpowiednio dobrany software. Jednymi z lepszych platform są Magento  albo Oxid, które są wspierane przez PHP7. Twoja strona będzie Ci za to wdzięczna.

 

Krok 7. Dla odwiedzających ponownie musimy skonfigurować pamięć cache

Pamięć cache (pamięć podręczna) może być dużym atutem, jeśli chodzi o szybkość ładowania strony. Dzięki niej treści dla powracających użytkowników ładują się z bezpośrednio pamięci cache, a więc szybciej niż gdyby miały się ładować w całości od podstaw. Możliwe rozwiązania to proponowany przez nas Varnish.

 

Krok 8. Stopniowy postęp

Najważniejszą rzeczą jest to, aby w pierwszym etapie przeanalizować swoją stronę internetową. Na stronie Page Speed Insights  lub na Webpagetest.org , można przetestować swoją witrynę i sprawdzić, które obszary wymagają optymalizacji. Następnym krokiem jest stopniowe usprawnianie tych słabych obszarów. Duży efekt uzyskuje się nawet przy niewielkich ulepszeniach. W ten sposób można stopniowo zoptymalizować efektywność strony internetowej.

 

Oryginalny tekst (niestety jedynie w języku niemieckim) znajdziesz tutaj.

pluswerk