creativestyle na Smashing Conference w San Francisco

Co za miasto, co za wydarzenie! W zeszłym miesiącu nasza trójka z biura w Monachium i Krakowa poleciała do San Francisco. Odbyła się tam konferencja zwana Smashing Conference. We wtorek, 4 kwietnia, wystartowała Smashing Conference w Corral Theater. Bezpośrednio nad Pacyfikiem z widokiem na most Golden Gate i Alcatraz przygotowano bogaty program z wykładami poruszającymi zagadnienie projektowania frontendu – począwszy od projektu i jego wdrażania po HTML, CSS i JavaScript. Oprócz licznych wcześniej zapowiedzianych prelegentów, pojawił się, tak jak podczas każdej SmashingConf, ceniony Mystery Speaker (Tajemniczy Mówca) – tym razem był to Jason Fried, założyciel Basecamp.

 

Zagadnienie optymalizacji wydajności sklepów internetowych wciąż ekscytuje

Patty Toland, popularny prelegent na SmashingConfs, wypowiedziała się na temat międzynarodowych wyzwań dotyczących wydajności webowej. W swoim wystąpieniu, w którym pytała “What we talk about when we talk about web performance” („O czym mówimy, gdy mówimy o wydajności webowej”)  naszkicowała poważny problem, a mianowicie różne przepustowości łączy internetowych. W ujęciu globalnym różnią się one od siebie. Ten kto podąża tu w kierunku Progressive Enhancement (progresywnym ulepszaniu), może sporo ugrać. W metodzie tej dąży się do możliwie najprostszej konstrukcji strony internetowej. Może się nawet zdarzyć, że nie będzie wymagany Java Script. Jeśli jednak będzie dostępna lepsza infrastruktura, to wtedy na stronie można załadować dodatkowe funkcje.

Także Ilya Grigorik podkreślił istotę wydajności dla witryn internetowych – szczególnie w przypadku e-commerce. Duży potencjał ma tu do zaoferowania niedawno wprowadzony protokół HTTP/2. Jak osiągnąć krótszy czas ładowania, np. poprzez równoległe ładowanie plików, Ilya wyjaśnił w swoim wykładzie “Yesterday’s perf best-practices are today’s HTTP/2 anti-patterns” („Najlepsze praktyki z wczoraj to dziś antywzorce HTTP/2”).

 

Kultura i struktura przedsiębiorstw

Oprócz wiedzy technicznej, każdy wykład pozwalał też zajrzeć za kulisy firm prelegentów. Jason Fried jako Mystery Speaker, założyciel Basecamp, oprócz wykładu odpowiedział także na pytania. I tak można było się dowiedzieć, że Basecamp to firma, gdzie zasadniczo przeforsowano pracę zdalną (remote). Pracownicy spotykają się w biurze tylko kilka razy w roku. Co więcej, Jason Fried wyjaśnił, czemu nadal brak rozwiązań klasy Enterprise dla dużych przedsiębiorstw.

Ponadto Dan Mall projektant stron internetowych wyjaśnił w swoim wykładzie “Proper Etiquette for the advancement of design” (Prawidłowe etykiety dla wsparcia procesu projektowania), że w codziennej pracy i podczas definiowania celów projektowych często sięga po metodę OKR (Objecitves and Key Results / System określania celów i oceny kluczowych wyników w ich osiąganiu).  Także my w creativestyle sięgamy po OKR i inspirujemy innych naszymi szkoleniami z zakresu OKR.

 

Pozostajemy wierni Smashing Conf

Nasza podróż do San Francisco sowicie nas ubogaciła. Wszystkie filmy można znaleźć również na Vimeo. Wiele z nich, jak np. o OKR i poprawie wydajności, pokazało nam, że dokonaliśmy prawidłowego wyboru i zapoznaliśmy się z ważnymi, międzynarodowymi tematami. Oprócz głównej części konferencji, ciekawe okazały się także imprezy około konferencyjne, w tym te organizowane wieczorami. Konferencja Smashing Conf w San Francisco nie była naszą pierwszą konferencją i z pewnością też nie będzie ostatnią. Ciąg dalszy nastąpi.

pluswerk