creativestyle uczestniczy w Design Thinking Week w Krakowie

W Krakowie oraz 10 innych miastach Polski trwa Design Thinking Week. Wczoraj rozpoczął się konferencją otwierającą w siedzibie Google, podczas której przedstawione zostały podstawowe założenia metody. 

Design Thinking zaczęło rozwijać się w latach osiemdziesiątych na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii, za jednego z głównych twórców uważa się Davida M Kelley’a, który chciał zrewolucjonizować relację klient – projektant. Zgodnie z ideą, projektowanie produktu lub usługi opierać się powinno na głębokim zrozumieniu potrzeb jego odbiorcy.

Pierwsze skojarzenia wskazują na zastosowanie metody w projektowaniu produktu, jednak może być on a wykorzystywana praktycznie w każdej dziedzinie życia.

Podczas konferencji, Karolina Perrin w barwny sposób opowiedziała o zastosowaniu Design Thinking w projektowaniu wystawy w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie i Kopalni Soli w Wieliczce. Joanna Zabawa, udowodniła, że metoda może znakomicie się sprawdzić podczas organizowania przestrzeni, którą w jej przypadku jest Ambasada Krakowian. Na pewno będziecie zaskoczeni, że organizacja konferencji także może opierać się na filarach Design Thinking – zaprezentowali to organizatorzy Tedx Kraków.

Metoda zakłada realizację pięciu kroków:

  1. Empathize – etap wejścia w skórę użytkownika
  2. Define – etap zidentyfikowania problemu do rozwiązania
  3. Ideate – etap generowania pomysłów rozwiązania problemu
  4. Prototype – etap tworzenia prototypów
  5. Test – etap testowania rozwiązań

cs-creativestyle-at-design-thinking-conference-workshops-in-google-office-krakow

 

Każdy z kroków zostanie szerzej przedstawiony podczas wieczornych warsztatów, które będą trwać w dniach 21-24 października.

Oczywiście, jesteśmy tam, pełni pomysłów i inspiracji, a już wkrótce będziemy wykorzystywać metodę w nowym projekcie, nad którym pracujemy. Stay tuned!

 

pluswerk