#pluscamp2015 zdecydowanie na plus!

Kolejny barcamp grupy Pluswerk za nami. Tym razem odbył się w pięknym niemieckim mieście, Kolonii. W całym wydarzeniu uczestniczyło prawie 100 osób. Wymiana wiedzy, networking i kierunek zmian w grupie Pluswerk, tak można podsumować weekendowe zgrupowanie. Co działo się dokładnie? Przeczytaj poniżej.

[+] Prezentacje

W trakcie dwudniowej konferencji odbyło się wiele prezentacji w tematyce web development, web design, sprzedaż, marketing i wiele innych. Pomimo licznej reprezentacji creativestyle, nie udało nam się uczestniczyć we wszystkich wystąpieniach. Spośród tych, które jednak zobaczyliśmy, wybraliśmy kilka, które najbardziej nam się spodobały.

  • Creating concepts with Wireframes by Javier Salas – anders und sehr
    Javier w prosty i przejrzysty sposób przedstawił Balsamiq Mockaps, jako narzędzie z którego korzysta na codzień przy tworzeniu i planowaniu projektów. Zaprezentował pierwszą fazę koncepcyjną, w której, wraz z klientem, tworzy makiety poszczególnych stron i ich funkcjonalności. Balsamiq wydaje się być potężnym i jednocześnie prostym w obsłudze narzędziem. W trakcie trwania prezentacji, Javier pokazał sposób pracy, w którym przy pomocy mockup’ów można bardzo precyzyjnie określić wymagania projektu, co ułatwia późniejszą realizację od strony technicznej i współpracę z klientem.
  • Neos Case by Sebastian Richter and Johanes Steu – raphael
    Prezentacja TYPO3 Neos bazująca na http://dortmund-ueberrascht-dich.de/, obejmowała przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu budowania projektu, korzystając z TYPO3 Neos. Zaprezentowano postawowe wyzwania projektu, zarówno jeśli chodzi o backend, jak i frontend. Johanes zaprezetował fragmenty kodu oraz niektóre niestandardowe rozwiązania wykorzystane w projekcie (http://dortmund-ueberrascht-dich.de/ ). Prezentacja wniosła, moim zdaniem, dużą wartość dla osób, które nigdy nie miały okazji pracować z TYPO3 Neos, bowiem pokazała różne, ogólne i dość podstawowe zagadnienia związane z pisaniem projektów przy użyciu Neos. Duży plus za dobre przygotowanie prezentacji i dobór przykładu.
  • Shopware solution
    W czasie jednego z wystapień został zaprezentowany system sprzedaży online Shopware. Wysłuchaliśmy refleksji na temat tworzenia historii, które mogą stworzyć więzi pomiędzy klientem a sklepem internetowym. Shopware oferuje elastyczne oprogramowanie e-commerce, w tym plugin „Emotional shopping” pozwalający w prosty sposób tworzyć historie, które kreują sklep i jego produkty w bardziej emocjonalny sposób niż proste szablony. Dodatkowo, backend o wysokim usability pozwala na szybką edycję treści.
  • Writing Userstories by Christian Bülter – marit.ag
    Kolejną ciekawą i przyjemną prezentacją była ta o pisaniu userstories. Christian przedstawił kilka prostych teoretycznych zasad tworzenia userstories (INVEST Principle), podał praktyczne przykłady, przedstawiające perspektywę klienta, a na końcu omówił częste błędy pojawiające się w całym procesie i sposoby ich rozwiązania. Christian przedstawił nam jak tworzenie i używanie userstories w codziennej pracy wpływa pozytywnie na wspólpracę z klientem i ułatwia pracę developerom.

neos-case-at-presentation-during-pluscamp-barcamp-for-pluswerk-group-digitale-leidenschaft-creativestyle-is-there-too-komed-in-mediapark-koeln-cologne

neos-case-at-presentation-during-pluscamp-barcamp-for-pluswerk-group-digitale-leidenschaft-creativestyle-is-there-too-komed-in-mediapark-koeln-cologne

[+] Networking i Experts Tech groups

Pluscamp był przede wszystkim okazją by poznać się bliżej z innymi agencjami grupy i wymienić się doświadczeniami. Tak też było. Uczestnicy wydarzenia mogli spędzić ze sobą trochę czasu, zaprezentować swoje osiągnięcia z poprzedniego roku i przy okazji dowiedzieć się nieco więcej, jeśli chodzi o plany na nadchodzący rok i dalszą przyszłość Pluswerk. Organizatorzy zadbali o to, aby zarówno w trakcie wykładów, jak i podczas przerw czy wieczornych wyjść, każdy miał okazję na wymianę opinii.

Z rozmów wyłoniła się m.in. koncepcja utworzenia grup eksperckich (Experts Tech groups), które pozwoliłyby na usprawnienie komunikacji pomiędzy agencjami, a co za tym idzie wymiany informacji technicznych i doświadczeń. Z niecierpliwością czekamy na rozwój tej idei i wdrożenie jej w życie.

Ciekawym pomysłem była też gra zespołowa, połączona z dyskusją, w trakcie której  każdy miał kilka minut, aby podzielić się uwagami na temat współpracy z klientem, technologii wykorzystywanych w codziennej pracy czy atmosfery panującej w każdej z agencji.

Udało się wyłonić wiele ciekawych pomysłów i idei, co w zestawieniu pokazało wyraźnie, że mamy wspólną wizję rozwoju grupy pluswerk.

komed-pluswerk-creativestyle-web-agentur

[+] Lokalizacja i organizacja

Ogromny plus należy się za świetną organizację Pluscamp. Wydarzenie było dopięte na ostatni guzik i za to należą się całej ekipie oklaski na stojąco. Kolonia okazała się bardzo urokliwym miastem i choć pogoda nas nie rozpieszczała, to i tak udało nam się wyłuskać nieco czasu na szybkie zwiedzanie centrum. Mamy nadzieję, że już niebawem kolejny barcamp, równie udany jak tegoroczny.

cs-creativestyle-at-pluscamp2015-koeln-in-mediapark-komed-veranstaltung-zentrum

komed-mediapark-koeln-webagency-webagentur-pluswerk-at-barcamp-in-cologne-with-creativestyle

 

pluswerk